5 najważniejszych zasad zdrowego odżywiania!

Żyjemy w czasach, w których coraz więcej osób zwraca uwagę na swój sposób żywienia. “Z glutenem?” “Bez glutenu?” “Co z laktozą?” “Może dieta keto?” “Czy potrzebuję detoxu?” Te i podobne pytania zadajemy sobie ostatnio coraz częściej, a czy znamy podstawowe zasady zdrowego żywienia? Nie od dziś wiadomo, że sposób odżywiania w znaczący sposób wpływa na kondycję naszego organizmu. Osoby zdrowe, które chcą zachować sprawność fizyczną i intelektualną na długie lata życia powinny przestrzegać kilku prostych reguł.

Zasada numer 1 to regularność. Pamiętaj, że w ciągu dnia powinieneś spożyć 4-5 posiłków co 3-4 godziny. Systematyczna podaż kalorii w odpowiednich proporcjach powoduje ciągły dopływ energii i w znaczący sposób zmniejsza występowanie podjadania między posiłkami, prowadzące do powstania dodatniego bilansu energetycznego i w efekcie odkładania tkanki tłuszczowej.

Kolejna zasada brzmi: spożywaj codziennie 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców. Zdrowy organizm to dobrze odżywiony organizm. Owoce i warzywa dostarczą Ci witamin i składników mineralnych biorących udział we wszystkich procesach zachodzących w organizmie.

Po trzecie: Dbaj o różnorodność produktów na talerzu. Wybieraj pełnoziarniste produkty zbożowe, codziennie spożywaj nabiał – źródło wapnia. Ogranicz spożycie czerwonego mięsa do 500g tygodniowo. Zamiast tego włącz do jadłospisu jaja, ryby, nasiona roślin strączkowych. Tłuszcze zwierzęce zastąp olejami roślinnymi.

Unikaj cukru i soli! Słodycze spożywaj okazjonalnie. Staraj się nie dosalać potraw, zamiast tego zainwestuj w dobre jakościowo zioła.

Zasada numer 5: pij dużo wody! Co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Pamiętaj, że każda reakcja zachodząca w Twoim organizmie wymaga obecności wody. Dodatkowo Twoja skóra podziękuje Ci za odpowiednie nawodnienie swoją sprężystością i jędrnością. Jeśli przy piciu jesteśmy to pamiętaj, alkohol spożywaj tylko okazjonalnie w jak najmniejszych ilościach. Oprócz toksycznego wpływu na nasz organizm, alkohol jest również źródłem pustych kalorii, więc jego nadużywanie wiąże się bezpośrednio ze wzrostem poziomu tkanki tłuszczowej.

Mamy nadzieję, że wiesz już trochę więcej na temat zdrowego odżywiania i zachęcamy Cię aby wprowadzić w życie te kilka prostych zasad. Jeśli chcesz możemy Ci w tym pomóc dostarczając codziennie 5 pysznych posiłków prosto pod Twoje drzwi. Twój organizm z pewnością Ci się odwdzięczy.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Cookies".